გამოდის 1998 წლიდან
სტატიები
2011-04-20
პუბლიკაციები, რომლებსაც სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებები დიდი ხანია ელოდნენ
სკოლამდელი განათლების ინიციატივების მხარდამჭერი პროექტის“ ფარგლებში, ეროვნული სასწავლო გეგმებისა და შეფასების ცენტრმა, გაეროს ბავშვთა ფონდის (UNICEF) ფინანსური მხარდაჭერით, სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებებისთვის ოთხი მნიშვნელოვანი დოკუმენტი მოამზადა: „საბავშვო ბაღის აღმზრდელის დამხმარე სახელმძღვანელო“, „სკოლამდელი ასაკის ბავშვთა შეფასების ფორმა“, „სკოლამდელი განათლების პროგრამა“, „სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებების მართვის გზამკვლევი“. პუბლიკაციების მომზადებაში, ცენტრის ექსპერტებთან ერთად, ჩართული იყვნენ: ფსიქოლოგები, პრაქტიკოსი პედაგოგები, სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულების დირექტორები, სხვადასხვა დარგის (ხელოვნება, მუსიკა, ფიზაღზრდა და სხვ.) სპეციალისტები.
ახალი პუბლიკაციები დაეხმარება სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებებს როგორც სასწავლო-აღმზრდელობითი პროცესის სწორად დაგეგმვაში, ასევე აღსაზრდელთა სათანადოდ მომზადებაში, რომ სკოლაში მისულ პირველკლასელს არ გაუჭირდეს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული მიზნების მიღწევა.
ვრცლად>>>
2011-04-20
ფოტოქრონიკით მოთხრობილი „წითელი ისტორია“
8 თებერვალს ივანე ჯავახიშვილის სახელმწიფო უნივერსიტეტმა დაარსებიდან 93 წლის იუბილე „წითელი ისტორიის“ ფოტოგამოფენით აღნიშნა. პირველად იხილა საზოგადოებამ გასული საუკუნის წითელი ისტორიის ამსახველი ფოტოქრონიკა, დოკუმენტური მასალა, რომელიც უნივერსიტეტის მიერ განვლილ მძიმე და რთულ გზას ასახავს.
გამოფენა შსს-ს საარქივო სამმართველოსა და უნივერსიტეტის ერთობლივი პროექტია.
ვრცლად>>>
2011-04-14
ოპტიმიზმის საფუძველს დინამიკა უფრო მაძლევს, ვიდრე მიღწევები
სამეურვეო საბჭოებისა და სკოლის დირექტორების არჩევნები განათლების სისტემაში მიმდინარე რეფორმის ერთ-ერთი იმ სიახლეთაგანია, რომელსაც საზოგადოებისაგან არაერთგვაროვანი რეაქცია მოჰყვა. ეს ბუნებრივიცაა, თუნდაც იმიტომ, რომ დრომ კიდევ უფრო მძაფრად წარმოაჩინა ის ხარვეზები, რაც საარჩევნო პროცესს თან ახლდა.
არჩევნების დასრულების შემდეგ ჩვენი გაზეთის მკითხველს რამდენიმე ახლად არჩეული დირექტორიც გავაცანით, მათ შორის, აკადემიკოს ილია ვეკუას სახელობის თბილისის ¹42 ფიზიკა-მათემატიკური საჯარო სკოლის დირექტორი ალუდა გოგლიჩიძე, რომელიც 2010 წლის საუკეთესო დირექტორად დასახელდა. იგი ჩვენი დღევანდელი ნომრის სტუმარია.

— ბატონო ალუდა, თქვენი მიზანი იყო შეგექმნათ წარმატებული სკოლის მოდელი. წინ კიდევ სამი წელია, როგორ ფიქრობთ, შეძლებთ მიზნის მიღწევას?
— ცოტა ამბიციური განცხადებაა, მაგრამ სხვა შემთხვევაში დირექტორობის სურვილი არც გამიჩნდებოდა. წინასაარჩევნო პროგრამიდან არ გადამიხვევია, მნიშვნელოვნად არაფერი შემიცვლია და გარკვეულ შედეგებზე ნამდვილად შეიძლება საუბარი. ეს არის როგორც რაოდენობრივი, ისე თვისობრივი ხასიათის შედეგები. რაც მთავარია, სკოლა განვითარების იმ ეტაპზეა, როდესაც შედეგები უფრო და უფრო ხილული ხდება. ყველაზე მნიშვნელოვანი, რაც გარე მომხმარებლისთვის შეიძლება იყოს საინტერესო, ისაა, რომ სკოლა 2009-10 სასწავლო წლების ოლიმპიადების გამარჯვებულია. ჩემთვის, როგორც დირექტორისთვის, მთავარი ფაქტორი ისაა, რომ მარტო ფიზიკასა და მათემატიკაში კი არა, ჩვენს მოსწავლეებს, ფაქტობრივად, ყველა საგანში მაღალი შედეგები აქვთ. ჩვენი სტრატეგიაა ვიმუშაოთ არა ვარსკვლავებზე (თუმცა, ესეც ძალიან მნიშვნელოვანია), არამედ წარმატებებისთვის კლასის და სკოლის დონეზე.
ვრცლად>>>
2011-04-14
მითიდან რეალობამდე „ერთად დავარღვიოთ სტიგმითა და უიმედობით გაჯერებული დუმილი“
სამყარო მათთვის ხალხის, ადგილებისა და მოვლენების გროვაა... რომლის აღსაქმელადაც იბრძვიან, აღქმის პროცესმა კი შეიძლება დიდად ააღელვოს ისინი. „განსხვავებულები“ არიან, თუმცა შეიძლება გაუკვირდეთ კიდეც, რატომ არიან „განსხვავებულნი“? თუნდაც იმის ფონზე, რომ ხალხის გაგება და მათთან ურთიერთობა, ასევე ყოველდღიურ ოჯახურ და საზოგადოებრივ ცხოვრებაში მონაწილეობის მიღებაც კი, შეიძლება გაუჭირდეთ. ამ კატეგორიის ადამიანებს სამედიცინო ენაზე მოიხსენიებენ, როგორც აუტიმზმის მქონეთ, ხოლო პოპულარულ ენაზე მათ ჩვენ „განსხვავებულებს“ ვეძახით.
ვრცლად>>>
2011-04-14
პირმშოება და კურთხევა იაკობისა და ესავისა
რებეკას, ისააკის მეუღლეს კარგა ხანს შვილი არ უჩნდებოდა, მაგრამ ისააკის განუწყვეტელმა ლოცვა-ვედრებამ სძლია ბუნებას და მეორმოცე წელს, მას შემდეგ, რაც ისააკმა პირველად შეიყვანა იგი თავის კარავში, რებეკა დაფეხმძიმდა და ტყუპების მოლოდინში დედობის პირველ შეგრძნებას ეზიარა. გარდა დედობრივი ინსტიქტებისა სარას მსგავსად, რებეკასაც მიჰმადლა უფალმა წინასწარ ჭვრეტის უნარი და შობამდე ამცნო მას: „...ორი ხალხია შენს მუცელში, ორი ტომი გამოვა შენი საშოდან. ერთი ტომი მეორეზე ძლიერი იქნება. უფროსი უმცროსს დაემორჩილება“ (დაბ. 25:23). უფროსი პირმშო, რომელიც წინასწარმეტყველებისამებრ უმცროსს უნდა დამორჩილებოდა, ესავი იყო: „სულ მთლად წითელი და თითქოს ტყავ-ფუჩით შემოსილი“ (დაბ.25:25). ესავი პირველი დაიბადა, შესაბამისად, პირმშოებაც მას ეკუთვნოდა. „მერე გამოვიდა მისი ძმა, ხელი ესავის ქუსლზე ჰქონდა მოჭიდებული; ...სახელად იაკობი“ (დაბ. 25:26). როგორც იოანე ოქროპირი აღნიშნავს, ეს იყო ნიშანი იმისა, რომ ერთი შეხედვით სუსტი, ძლიერს დაამარცხებს.
ვრცლად>>>
2011-04-14
რომანტიკული ფერები
იმ თავისებურებათა შორის, რომლებიც განსაზღვრავენ მწერალთა ინდივიდუალობას, გარკვეული ადგილი უკავია ფერთა გამოყენებას. რომანტიკოსთა შემოქმედებაში ფერები, როგორც წესი, ახდენენ საგანთა კონტურების ნიველირებას; დამახასიათებელია აგრეთვე მკვეთრი კონტრასტის პრინციპი. იტალიელი ხელოვნებათმცოდნე ვენტური აღნიშნავს: „რომანტიკულმა ფერწერამ სტატიკას დინამიკა დაუპირისპირა, უკიდურეს დამთავრებულობას — დაუმთავრებლობა, ობიექტურობას — ჭარბი სუბიექტურობა, სიმკვრივეს — ჰაეროვნება, საგნებს — განათების ეფექტი, გაქვავებულს — მუდმივი ცვალებადობა. ფერწერის მთავარი პრობლემა გახდა ფერი, რომელმაც ბოლო მოუღო პლასტიკურ ფორმას და უარყო სკულპტურული მოდელი“ (Л. Вентури, Художники нового времени, М., 1956, с.54). ეს თვალსაზრისი, გამოთქმული გოიასა და დელაკრუას, კოროსა და ტერნერის და მათ თანამედროვე მხატვართა შესახებ, არსებითად რომანტიკოს პოეტთა ფერთამეტყველებაზეც ვრცელდება.
ვრცლად>>>
2011-04-14
„ოლიმპოს მწვერვალი“ ქართულ სასკოლო სივრცეში
25 მარტს, საბერძნეთის დამოუკიდებლობის დღეს, კერძო სკოლა „ოლიმპმა“თბილისის ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლების (კერძო და საჯარო) დაწყებითი, საბაზო და საშუალო საფეხურების მოსწავლეებისათვის ყოველწლიური საგაზაფხულო სასკოლო ფესტივალი „ოლიმპოს მწვერვალი“ დააფუძნა. ფესტივალის იდეა სკოლა „ოლიმპში“ დაიბადა, „ამით „ოლიმპი“ განუცხადებს საზოგადოებას, რომ ის არა მხოლოდ სპორტული აქტივობების სასწავლებელი, არამედ უპირატესად და უპირველესად აკადემიური, მაღალაკადემიური სასწავლო პროცესის დამამკვიდრებელი და ამავე დროს ესთეტიკური და სახელოვნებო მიმართულებების განმავითარებულია სასკოლო საზოგადოებაში — განაცხადა ფესტივალის ორგანიზატორმა და სკოლის დირექტორმა, ქალბატონმა ლელა წიქარიშვილმა — დღეს არის ფესტივალის წარდგენა, რომელშიც მონაწილეობს 50-მდე მოსწავლე, მათ საბერძნეთის დამოუკიდებლობის დღის აღსანიშნად, ბერძნული ფონდი „ჰიპოკრატე“, რომელიც ჯანმრთელობის დაცვის მიმართულებით მუშაობს, სამახსოვრო საჩუქრებს გადასცემს. ფესტივალის მიზანია ზოგადად მარვალსაუკუნოვანი ბერძნული კულტურის პოპულარიზება ქართულ სასკოლო სივრცეში“.
ვრცლად>>>
2011-04-14
სამაგალითო სკოლა ნოვაციით და ტიპური პრობლემებით
თბილისის 182-ე საჯარო სკოლა (დირექტორი — სოფო საბულუა) ანალოგიური ტიპის დაწესებულებებს შორის ერთ-ერთი ის იშვიათი გამონაკლისია, სადაც სპორტი შემოსავლის წყაროდ აქციეს. სკოლამ ამას საცურაო აუზის ამუშავებით მიაღწია, სადაც ახლა ფასიანი ჯგუფებიცაა გახსნილი. აუზი აქ ადრეც არსებობდა, მაგრამ ბოლო წლების ძნელბედობამ ისიც შეიწირა, თუმცა ბოლომდე არ განადგურებულა. მოგვიანებით დირექციამ მისი გარემონტება განიზრახა, თუმცა ხელოსნებმა იმდენად დიდი თანხა მოითხოვეს, მის გადახდას სკოლა ვერაფრით შეძლებდა, ამიტომ ისევ საკუთარი ძალებით გადაწყვიტეს გარემონტება. ნელ-ნელა, ეტაპობრივად და თანდათან საქმე წინ წასწიეს და შარშან აუზი საზეიმო ვითარებაში გახსნეს. ის არა მხოლოდ სკოლის მოსწავლეების, არამედ მთელი დასახლებისთვის მუშაობს. თავიდან ანაზღაურება შიდა და გარე კონტინგენტისთვის განსხვავებული იყო, მაგრამ ახლა ყველასთვის საერთოა. ჰყავთ პროფესიონალი კადრიც და წვრთნის პროცესიც შეუფერხებლად მიმდინარეობს. ცხადია, ინტერესიც ძალიან დიდია — ზამთარში მსურველთა რაოდენობა, ჩვეულებრივ იკლებს ხოლმე, მაგრამ ამ სეზონზე 150-მდე ბავშვი მაინც დადიოდა, ახლა კი კონტინგენტის გაზრდას ელოდებიან.
ვრცლად>>>
2011-04-14
მათემატიკა და განათლების სისტემის რეფორმა
რევოლუციური გარდაქმნები ხდება განათლების სისტემაში. არ შეიძლება ეს არ დაინახო და არ შეაფასო. როგორც ჩანს, ათი წლის შემდეგ საქართველოს განათლების სისტემა ერთ-ერთი საუკეთესო იქნება მსოფლიოში.
ასეთი დიდი ცვლილებების დროს შეუძლებელია ყველაფერი ზუსტად გათვალო, ყველაფერი გაითვალისწინო.
პედაგოგიკის ერთ-ერთი მთავარი პრინციპი — მარტივიდან რთულისაკენ — განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია მათემატიკის სწავლების პროცესში. ყველა დაგვეთანხმება, რომ პირველ კლასში განხილული მათემატიკური დებულებები უნდა განსხვავდებოდეს მეთორმეტე კლასში განსახილველი დებულებებისაგან, ამასთან, მათემატიკური მსჯელობების სიმკაცრის დონე ყოველ სასწავლო წელს, თანდათან, შეუმჩნევლად უნდა მატულობდეს.
დაწყებით სკოლაში, პირველი ექვსი წლის განმავლობაში, მოსწავლეებს უნდა მივაწოდოთ მათემატიკური ფაქტები, ცხადია, მოსწავლეებს მათ დასაბუთებას არ მოვთხოვთ, მაგრამ მასწავლებლის მსჯელობას ფაქტების დასაბუთებებიც უნდა ახლდეს თან.
ვრცლად>>>
2011-04-14
ბავშვთა მიმართ ძალადობა
პედაგოგებს ხშირად აქვთ შეხება ძალადობაგანცდილ/ძალადობის რისკის ქვეშ მყოფ ბავშვებთან. დროულ ჩარევას და სხვადასხვა სპეციალისტების ერთობლივ მუშაობას ძალადობის მსხვერპლი/რისკის ქვეშ მყოფი ბავშვების გამოვლენისა და ძალადობის ფაქტზე დროული რეაგირებისთვის, თითოეული შემთხვევის ეფექტურად გადაჭრისა და ბავშვის ძალადობისგან დაცვისთვის სასიცოცხლო მნიშვნელობა აქვს.
2010 წლის 7 ივნისს, საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის მინისტრის, საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრისა და საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის ერთობლივი ბრძანების ¹152/ნ საფუძველზე, ძალაში შევიდა დოკუმენტი „ბავშვთა დაცვის მიმართვიანობის (რეფერირების) პროცედურები“. ამ დოკუმენტის მიზანია ოჯახში და მის გარეთ ძალადობის ყველა ფორმისგან ბავშვთა დაცვის ხელშეწყობა, ძალადობისგან ბავშვთა დაცვის კოორდინირებული და ეფექტური სისტემის ჩამოყალიბება.
ვრცლად>>>
პირველი გვერდი > [2] > [3] > [4] > [5] > [6] > [7] > [8] > [9] > [10] > [11] > [12] > [13] > [14] > [15] > [16] > [17] > [18] > [19] > [20] > [21] > [22] > [23] > [24] > [25] > [26] > [27] > [28] > [29] > [30] > [31] > [32] > [33] > [34] > [35] > [36] > [37] > [38] > [39] > [40] > [41] > [42] > [43] > [44] > [45] > [46] > [47] > [48] > [49] > [50] > [51] > [52] > [53]
35(789)N