გამოდის 1998 წლიდან
სტატიები
2014-10-09
ცხოვ­რე­ბა­ში ყვე­ლა მტკი­ცედ მი­ღე­ბუ­ლი გა­დაწყ­ვე­ტი­ლე­ბა რე­ა­ლი­ზე­ბა­დია
და­რი­ნა გამ­ხი­ტაშ­ვი­ლი რე­გენ­ს­ბურ­გის უნი­ვერ­სი­ტე­ტის სტუ­დენ­ტი — და­რი­ნა, მოს­წავ­ლე­ო­ბის პე­რი­ო­დი მცხე­თის რა­ი­ო­ნის სო­ფელ მუხ­რა­ნის სა­ჯა­რო სკო­ლა­ში გა­ა­ტა­რე, რო­გორ გახ­სენ­დე­ბა იქ გა­ტა­რე­ბუ­ლი წლე­ბი, შე­ნი მას­წავ­ლებ­ლე­ბი... გარ­კ­ვე­ულ­წი­ლად, გან­საზღ­ვ­რა თუ არა სკო­ლამ შე­ნი პრო­ფე­სი­უ­ლი მო­მა­ვა­ლი? — უპირ­ვე­ლეს ყოვ­ლი­სა, დიდ მად­ლო­ბას გიხ­დით, რომ და­ინ­ტე­რეს­დით ჩე­მი პი­როვ­ნე­ბით და მო­მე­ცით შე­საძ­ლებ­ლო­ბა, ვი­ყო თქვე­ნი გა­ზე­თის ძა­ლი­ან სა­ინ­ტე­რე­სო რუბ­რი­კის სტუ­მა­რი. მოს­წავ­ლე­ო­ბის პე­რი­ო­დი ჩემ­თ­ვის, ასე ვთქვათ, ტკბილ-მწა­რე მო­გო­ნე­ბაა, რად­გან ჩემს მშობ­ლი­ურ სო­ფელ­ში, მოს­წავ­ლე­თა სიმ­ცი­რის გა­მო, მხო­ლოდ დაწყე­ბი­თი სკო­ლა ფუნ­ქ­ცი­ო­ნი­რებ­და. მუხ­რა­ნის სა­ჯა­რო სკო­ლა­ში, გაკ­ვე­თი­ლებ­ზე და­სას­წ­რე­ბად, სრუ­ლი შვი­დი წე­ლი, ყო­ველ­დღე, 8 კი­ლო­მეტ­რის ფე­ხით გავ­ლა გვიხ­დე­ბო­და. მყავ­და თბი­ლი, ყუ­რადღე­ბი­ა­ნი, თა­ვი­სი საქ­მის პრო­ფე­სი­ო­ნა­ლი მას­წავ­ლებ­ლე­ბი. თქვე­ნი გა­ზე­თის სა­შუ­ა­ლე­ბით დი­დი სიყ­ვა­რუ­ლით მო­ვი­კითხავ ჩემს პე­და­გო­გებს. ყვე­ლა სა­განს ერ­თ­ნა­ი­რი მონ­დო­მე­ბით ვსწავ­ლობ­დი, თუმ­ცა ვერ ვიტყ­ვი, რომ ყვე­ლა ერ­თ­ნა­ი­რად მა­ინ­ტე­რე­სებ­და. გან­სა­კუთ­რე­ბულ ყუ­რადღე­ბას ვუთ­მობ­დი ქარ­თულ და გერ­მა­ნულ ენებს, სა­ქარ­თ­ვე­ლოს და საზღ­ვარ­გა­რე­თის ის­ტო­რი­ას. სკო­ლა­ში სიღ­რ­მი­სე­უ­ლი ზო­გა­დი გა­ნათ­ლე­ბა მი­ვი­ღე, რო­მე­ლიც დღემ­დე მეხ­მა­რე­ბა, თუმ­ცა ჩემს პრო­ფე­სი­ულ მო­მა­ვალ­ზე სკო­ლა­ზე მე­ტად დი­დი გავ­ლე­ნა დე­დამ მო­ახ­დი­ნა, რო­მელ­საც კარ­გად ეს­მო­და, რომ უცხო ენე­ბის შეს­წავ­ლა და საზღ­ვარ­გა­რეთ გა­ნათ­ლე­ბის მი­ღე­ბა, წარ­მა­ტე­ბუ­ლი მო­მავ­ლის შე­უც­ვ­ლე­ლი წი­ნა­პი­რო­ბაა.
ვრცლად>>>
2014-10-09
მო­მავ­ლის თა­ო­ბამა
­ მაკა ყი­ფი­ა­ნი 1 ოქ­ტომ­ბერს, სას­ტუმ­რო „ქორ­თი­არდ მა­რი­ოტ­ში“, სა­მო­ქა­ლა­ქო გა­ნათ­ლე­ბის ახა­ლი პროგ­რა­მის „მო­მავ­ლის თა­ო­ბის“ პრე­ზენ­ტა­ცია გა­ი­მარ­თა. პროგ­რა­მა ხორ­ცი­ელ­დე­ბა ამე­რი­კუ­ლი ორ­გა­ნი­ზა­ცია HP International-ის მი­ერ, ამე­რი­კის შე­ერ­თე­ბუ­ლი შტა­ტე­ბის სა­ერ­თა­შო­რი­სო გან­ვი­თა­რე­ბის სა­ა­გენ­ტოს (ჲSაჳდ) და­ფი­ნან­სე­ბით, სა­ქარ­თ­ვე­ლოს გა­ნათ­ლე­ბი­სა და მეც­ნი­ე­რე­ბის სა­მი­ნის­ტ­როს მხარ­და­ჭე­რით. პროგ­რა­მის პარ­ტ­ნი­ო­რე­ბი არი­ან: კონ­სულ­ტა­ცი­ი­სა და ტრე­ნინ­გის ცენ­ტ­რი; სა­მო­ქა­ლა­ქო გა­ნათ­ლე­ბის პე­და­გოგ­თა ფო­რუ­მი და 11 რე­გი­ო­ნუ­ლი პარ­ტ­ნი­ო­რი ორ­გა­ნი­ზა­ცია. პროგ­რა­მა სა­ქარ­თ­ვე­ლოს ყვე­ლა რე­გი­ონს მო­ი­ცავს და, სა­მო­ქა­ლა­ქო გა­ნათ­ლე­ბის სწავ­ლე­ბის ხა­რის­ხის ამაღ­ლე­ბის მიზ­ნით, 480 სკო­ლას გა­უ­წევს დახ­მა­რე­ბას. სკო­ლე­ბი მი­ი­ღე­ბენ დამ­ხ­მა­რე სა­ხელ­მ­ძღ­ვა­ნე­ლო­ებს, იგეგ­მე­ბა პე­და­გოგ­თა გა­დამ­ზა­დე­ბა, მხარ­და­ჭე­რა სას­კო­ლო სა­მო­ქა­ლა­ქო კლუ­ბე­ბის შექ­მ­ნის­თ­ვის, მოს­წავ­ლე­თა ხელ­შეწყო­ბა სკო­ლი­სა და სა­ზო­გა­დო­ე­ბის სა­სარ­გებ­ლოდ სხვა­დას­ხ­ვა პრო­ექ­ტე­ბის გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბა­ში და სხვა საქ­მი­ა­ნო­ბა სა­მო­ქა­ლა­ქო გა­ნათ­ლე­ბის გაძ­ლი­ე­რე­ბის მიზ­ნით. შეხ­ვედ­რა­ზე მოწ­ვე­ულ სტუმ­რებს მი­ე­სალ­მ­ნენ: სა­ქარ­თ­ვე­ლოს გა­ნათ­ლე­ბი­სა და მეც­ნი­ე­რე­ბის მი­ნის­ტ­რის მო­ად­გი­ლე ლია გი­გა­უ­რი; აშშ-ს სა­ერ­თა­შო­რი­სო გან­ვი­თა­რე­ბის სა­ა­გენ­ტოს კავ­კა­სი­ის მი­სი­ის დი­რექ­ტო­რი სტი­ვენ ჰე­ი­კი­ნი. სკო­ლებ­ში და­გეგ­მი­ლი საქ­მი­ა­ნო­ბის შე­სა­ხებ ისა­უბ­რა პროგ­რა­მის „მო­მავ­ლის თა­ო­ბა“ დი­რექ­ტორ­მა, მა­რი­ნა უშ­ვე­რი­ძემ: „მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ სა­მო­ქა­ლა­ქო გა­ნათ­ლე­ბა რამ­დე­ნი­მე წე­ლია სკო­ლებ­ში შე­ვი­და, მა­ინც ახალ დის­ციპ­ლი­ნად
ვრცლად>>>
2014-10-02
ეროვ­ნუ­ლი გა­მოც­დე­ბის მოდელი — სა­ხელ­მ­წი­ფო­სა და სა­ზო­გა­დო­ე­ბის დაკ­ვე­თა თუ უმაღ­ლე­სი სას­წავ­ლებ­ლის გა­დარ­ჩე­ნის გზა
წელს სკო­ლის გა­მო­საშ­ვებ­მა გა­მოც­დებ­მა სა­ზო­გა­დო­ე­ბის გარ­კ­ვე­უ­ლი ნა­წი­ლის — უფ­როს­კ­ლა­სელ­თა, პე­და­გოგ­თა და მშო­ბელ­თა — უკ­მა­ყო­ფი­ლე­ბა გა­მო­იწ­ვია. პა­რა­ლე­ლუ­რად, იყო ში­ში, რომ 2014 წელს ეროვ­ნულ გა­მოც­დებ­ზე შე­ტა­ნი­ლი რამ­დე­ნი­მე სი­ახ­ლე ბევრ აბი­ტუ­რი­ენტს და­ტო­ვებ­და უმაღ­ლე­სი სას­წავ­ლებ­ლის მიღ­მა. ჩვენ ვე­სა­უბ­რეთ შე­ფა­სე­ბი­სა და გა­მოც­დე­ბის ეროვ­ნუ­ლი ცენ­ტ­რის ხელ­მ­ძღ­ვა­ნელს, მაია მი­მი­ნოშ­ვილს და შე­ვე­ცა­დეთ, გაგ­ვერ­კ­ვია, რა იყო გა­მო­საშ­ვე­ბი გა­მოც­დე­ბით უკ­მა­ყო­ფი­ლე­ბის ძი­რი­თა­დი მი­ზე­ზი და გა­მარ­თ­ლ­და თუ არა ში­ში, ეროვ­ნუ­ლი გა­მოც­დე­ბის შემ­თხ­ვე­ვა­ში.
გა­მო­საშ­ვე­ბი გა­მოც­დე­ბი
რად­გან უკ­მა­ყო­ფი­ლე­ბა გა­მო­ით­ქ­ვა, ჩვენ შევ­ხ­ვ­დით მოს­წავ­ლე­ებს, ძა­ლი­ან სა­ინ­ტე­რე­სო შეხ­ვედ­რა იყო,
ვრცლად>>>
2014-09-25
შვი­ლად აყ­ვა­ნის პრო­ცე­დუ­რებ­ში ცვლი­ლე­ბე­ბი იგეგ­მე­ბა

ლა­ლი ჯე­ლა­ძე სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში შვი­ლად აყ­ვა­ნის გა­ხან­გ­რ­ძ­ლი­ვე­ბუ­ლი პრო­ცე­დუ­რე­ბი მსურ­ვე­ლე­ბის­თ­ვის სე­რი­ო­ზულ დაბ­რ­კო­ლე­ბას წარ­მო­ად­გენს. მა­თი რიცხ­ვი, დღე­ვან­დე­ლი სტა­ტის­ტი­კუ­რი მო­ნა­ცე­მე­ბით, 3000-ზე მე­ტია, ხო­ლო გა­საშ­ვი­ლე­ბე­ლი
ვრცლად>>>
2014-09-25
ინიციატივა ინდივიდზე მორგებული სათანადო მომსახურებებით
ლა­ლი ჯე­ლა­ძე მე­ო­ცე სა­უ­კუ­ნის 90-იან წლებ­ში, ჩვენს ქვე­ყა­ნა­ში, ფე­ხი მო­ი­კი­და „ქუ­ჩის ბავ­შ­ვე­ბის“ ფე­ნო­მენ­მა, რი­სი მი­ზე­ზიც ქვე­ყა­ნა­ში მიმ­დი­ნა­რე მძი­მე სო­ცი­ა­ლურ-პო­ლი­ტი­კუ­რი მოვ­ლე­ნე­ბი იყო. მას შემ­დეგ ბევ­რი რამ შე­იც­ვა­ლა, მაგ­რამ უც­ვ­ლე­ლი დარ­ჩა ქუ­ჩა­ში ხელ­გა­მოწ­ვ­დი­ლი ბავ­შ­ვე­ბის მდგო­მა­რე­ო­ბა, მე­ტიც, დღი­თი დღე მა­თი რიცხ­ვი გა­ი­ზარ­და და უფ­რო მას­შ­ტა­ბუ­რი, ორ­გა­ნი­ზე­ბუ­ლი სა­ხე მი­ი­ღო. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ თვალ­ში­სა­ცე­მია თბი­ლი­სის ქუ­ჩებ­სა  და სა­ზო­გა­დო­ებ­რივ ტრან­ს­პორ­ტ­ში „ქუ­ჩის ბავ­შ­ვე­ბის“ მზარ­დი რა­ო­დე­ნო­ბა, დღე­ის­თ­ვის არც ერ­თი სტრუქ­ტუ­რა ზუსტ მო­ნა­ცე­მებს არ ფლობს. „მათხოვ­რო­ბა“ არც ახა­ლია და არც ვინ­მეს გაკ­ვირ­ვე­ბას გა­მო­იწ­ვევს, მაგ­რამ პრობ­ლე­მა რომ სე­რი­ო­ზუ­ლად დგას, ფაქ­ტია, რა­ზეც პა­სუ­ხის­მ­გებ­ლო­ბა ერ­თ­მ­ნიშ­ვ­ნე­ლოვ­ნად სა­ხელ­მ­წი­ფოს ეკის­რე­ბა. სამ­წუ­ხა­როდ, ხში­რად ბავ­შ­ვებს მშობ­ლე­ბი უშ­ვე­ბენ ქუ­ჩა­ში სა­მათხოვ­როდ. ამ შემ­თხ­ვე­ვა­ში, მშო­ბე­ლია მო­ძა­ლა­დე, თუმ­ცა ამის სა­მარ­თ­ლებ­რი­ვად დად­გე­ნა, რო­გორც ჩანს, შე­უძ­ლე­ბე­ლია. ამ პრობ­ლე­მას­თან და­კავ­ში­რე­ბით, მი­ნი­მუმ, ორი ფაქ­ტო­რი იკ­ვე­თე­ბა
ვრცლად>>>
2014-09-18
პროფესიული განათლების თანამედროვე კერა
ანა ფირცხალაიშვილი სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი კო­ლე­ჯი „ორი­ენ­ტი­რი“ ერ­თა­დერ­თია პრო­ფე­სი­ულ სას­წავ­ლე­ბელ­თა შო­რის, რო­მელ­მაც სწავ­ლა 15 სექ­ტემ­ბერს და­იწყო. იგი ხან­გ­რ­ძ­ლივ­მოქ­მე­დი ფა­სი­ა­ნი სას­წავ­ლე­ბე­ლია სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში,
ვრცლად>>>
2014-09-18
„ხი­ლულს მიღ­მა“ UNICEF-ის ახა­ლი გლო­ბა­ლუ­რი მო­ნა­ცე­მე­ბი ბავ­შ­ვის მი­მართ ძა­ლა­დო­ბის მკვეთრ ზრდას ასა­ხავს
ლა­ლი ჯე­ლა­ძე ბავ­შ­ვის მი­მართ ძა­ლა­დო­ბის ამ­სახ­ვე­ლი მო­ნა­ცე­მე­ბის ყვე­ლა­ზე სრულ­ყო­ფი­ლი კრე­ბუ­ლი, რო­მე­ლიც 2014 წლის 4 სექ­ტემ­ბერს ნიუ-იორ­კ­ში გა­მოქ­ვეყ­ნ­და, ბავ­შ­ვის მი­მართ ფი­ზი­კუ­რი, სექ­სუ­ა­ლუ­რი და ემო­ცი­უ­რი ძა­ლა­დო­ბის გა­სა­ო­ცარ ხა­რისხს ასა­ხავს და გა­მო­ავ­ლენს და­მო­კი­დე­ბუ­ლე­ბას, რო­მე­ლიც უკ­ვ­დავ­ყოფს და ამარ­თ­ლებს ძა­ლა­დო­ბას, რაც ნე­ბის­მი­ერ ქვე­ყა­ნა­ში და მსოფ­ლი­ოს ნე­ბის­მი­ერ სა­ზო­გა­დო­ე­ბა­ში „ხი­ლულს მიღ­მა“ რჩე­ბა. მსოფ­ლი­ოს მას­შ­ტა­ბით, ბავ­შ­ვე­ბის 60% ფი­ზი­კუ­რად ის­ჯე­ბა; 190 ქვეყ­ნის მო­ნა­ცე­მე­ბის მი­ხედ­ვით, ბავ­შ­ვ­თა მი­მართ ძა­ლა­დო­ბა უნი­ვერ­სა­ლუ­რია და მას ყველ­გან შეხ­ვ­დე­ბით. არ აქვს მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა გე­ოგ­რა­ფი­ულ, ეთ­ნი­კურ, რე­ლი­გი­ურ, კულ­ტუ­რულ და სო­ცი­ო­ე­კო­ნო­მი­კურ საზღ­ვ­რებს. მშობ­ლე­ბის მი­ერ გან­ხორ­ცი­ე­ლე­ბუ­ლი ძა­ლა­დობ­რი­ვი დის­ციპ­ლი­ნა ბავ­შ­ვ­თა მი­მართ ძა­ლა­დო­ბის ყვე­ლა­ზე ფარ­თოდ გავ­რ­ცე­ლე­ბუ­ლი ფორ­მაა. მსოფ­ლი­ოს მას­შ­ტა­ბით, 10-დან 6 ბავ­შ­ვი ფი­ზი­კუ­რად ის­ჯე­ბა, 15-დან 19 წლამ­დე მო­ზარ­დი გო­გო­ნე­ბის თით­ქ­მის მე­ოთხედს კი გა­ნუც­დია ფი­ზი­კუ­რი ძა­ლა­დო­ბა მას შემ­დეგ, რაც 15 წლის გახ­და.
ვრცლად>>>
2014-09-18
ტრე­ნინგსის­ტე­მი­დან უწყ­ვე­ტი პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბის კონ­ცეფ­ცი­ის და­ნერ­გ­ვა­ზე
წლე­ვან­დე­ლი სას­წავ­ლო წე­ლი ზო­გად­სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო სკო­ლებ­ში ბევ­რი სი­ახ­ლით იწყე­ბა. ბუ­ნებ­რი­ვია, „სა­სურ­ვე­ლი“ სი­ახ­ლე­ე­ბი სას­კო­ლო ცხოვ­რე­ბა­ში ძა­ლი­ან დი­დი სტი­მუ­ლია რო­გორც მას­წავ­ლებ­ლის­თ­ვის, ისე მოს­წავ­ლე­ე­ბი­სა და მშობ­ლე­ბი­სათ­ვის. თუმ­ცა, არის სი­ახ­ლე­ე­ბი, რო­მე­ლიც პე­და­გო­გე­ბი­ს მხრიდან რთუ­ლად და სა­ში­შა­დაც კი აღიქ­მე­ბა. სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­თ­ვის ცნო­ბი­ლია, რომ უკ­ვე არ­სე­ბობს „მას­წავ­ლე­ბელ­თა მომ­ზა­დე­ბის, პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბი­სა და კა­რი­ე­რუ­ლი ზრდის “ სის­ტე­მის ჩარ­ჩო. ამ სის­ტე­მის მა­რე­გუ­ლი­რე­ბე­ლი დო­კუ­მენ­ტი ჯერ კი­დევ გან­ხილ­ვის პრო­ცეს­შია.
ვრცლად>>>
2014-09-18
ტრე­ნინგსის­ტე­მი­დან უწყ­ვე­ტი პრო­ფე­სი­უ­ლი განვითარების კონცეფციის დანერგვაზე
წლე­ვან­დე­ლი სას­წავ­ლო წე­ლი ზო­გად­სა­გან­მა­ნათ­ლებ­ლო სკო­ლებ­ში ბევ­რი სი­ახ­ლით იწყე­ბა. ბუ­ნებ­რი­ვია, „სა­სურ­ვე­ლი“ სი­ახ­ლე­ე­ბი სას­კო­ლო ცხოვ­რე­ბა­ში ძა­ლი­ან დი­დი სტი­მუ­ლია რო­გორც მას­წავ­ლებ­ლის­თ­ვის, ისე მოს­წავ­ლე­ე­ბი­სა და მშობ­ლე­ბი­სათ­ვის. თუმ­ცა, არის სი­ახ­ლე­ე­ბი, რო­მე­ლიც პე­და­გო­გე­ბი­ს მხრიდან რთუ­ლად და სა­ში­შა­დაც კი აღიქ­მე­ბა. სა­ზო­გა­დო­ე­ბის­თ­ვის ცნო­ბი­ლია, რომ უკ­ვე არ­სე­ბობს „მას­წავ­ლე­ბელ­თა მომ­ზა­დე­ბის, პრო­ფე­სი­უ­ლი გან­ვი­თა­რე­ბი­სა და კა­რი­ე­რუ­ლი ზრდის “ სის­ტე­მის ჩარ­ჩო. ამ სის­ტე­მის მა­რე­გუ­ლი­რე­ბე­ლი დო­კუ­მენ­ტი ჯერ კი­დევ გან­ხილ­ვის პრო­ცეს­შია.
ვრცლად>>>
2014-06-26
რო­გორ გა­ვა­თა­ვი­სუფ­ლოთ შშმ ბავ­შ­ვე­ბი დის­კ­რი­მი­ნა­ცი­ი­სა და სტიგ­მი­სა­გან
ლა­ლი ჯე­ლა­ძე გა­ე­როს ბავ­შ­ვ­თა ფონ­დ­მა ბავ­შ­ვის უფ­ლე­ბა­თა კონ­ვენ­ცი­ის 25 წლის თა­რი­ღი გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბუ­ლი ღო­ნის­ძი­ე­ბით წარ­მო­ად­გი­ნა — „აქ­ტი­უ­რი სა­უბ­რე­ბი“ — სა­ინ­ტე­რე­სო და ინო­ვა­ცი­უ­რი იდე­ე­ბი შეზღუ­დუ­ლი შე­საძ­ლებ­ლო­ბის მქო­ნე ბავ­შ­ვე­ბის უფ­ლე­ბე­ბის და­სა­ცა­ვად. სა­უბ­რე­ბი შე­საძ­ლებ­ლო­ბას იძ­ლე­ვა, თი­თო­ე­ულ ქვე­ყა­ნა­ში, ისე რო­გორც გლო­ბა­ლურ დო­ნე­ზე, მოხ­დეს მო­ქა­ლა­ქე­ე­ბის ფარ­თო სპექ­ტ­რის მო­ბი­ლი­ზე­ბა და შე­მო­ღე­ბულ იქ­ნას აზ­როვ­ნე­ბის ახა­ლი სტი­ლი ბავ­შ­ვის უფ­ლე­ბებ­თან და­კავ­ში­რე­ბუ­ლი იმ პრობ­ლე­მე­ბის გა­და­საჭ­რე­ლად, რო­მელ­თა მოგ­ვა­რე­ბა ვერ მო­ხერ­ხ­და ბო­ლო 25 წლის გან­მავ­ლო­ბა­ში. „აქ­ტი­უ­რი სა­უბ­რე­ბი“ მსოფ­ლი­ოს მას­შ­ტა­ბით და­გეგ­მი­ლი ღო­ნის­ძი­ე­ბე­ბის მთა­ვა­რი ნა­წი­ლია. მი­სი მი­ზა­ნია თა­ვი მო­უ­ყა­როს მო­ტი­ვი­რე­ბულ სპი­კე­რებს, რომ­ლე­ბიც, თა­ვის მხრივ, შე­ეც­დე­ბი­ან სა­ზო­გა­დო­ე­ბას გა­უ­ზი­ა­რონ ის ინო­ვა­ცი­ე­ბი, რომ­ლე­ბიც მნიშ­ვ­ნე­ლო­ვა­ნია ყვე­ლა­ზე და­უც­ვე­ლი ბავ­შ­ვე­ბის წი­ნა­შე მდგა­რი პრობ­ლე­მე­ბის მო­საგ­ვა­რებ­ლად. ქვე­ყა­ნა­ში კი, სამ­წუ­ხა­როდ, ასე­თი ბავ­შ­ვი საკ­მა­ოდ ბევ­რია — 9000 შეზღუ­დუ­ლი შე­საძ­ლებ­ლო­ბის ბავ­შ­ვია რე­გის­ტ­რი­რე­ბუ­ლი, თუმ­ცა ეს რიცხ­ვი შე­საძ­ლოა უფ­რო დი­დიც იყოს, რად­გა­ნაც არ­სე­ბო­ბენ ბავ­შ­ვე­ბი, რომ­ლე­ბიც ცხოვ­რო­ბენ ოჯა­ხებ­ში, მათ ვე­რა­ვინ ამ­ჩ­ნევს და ყუ­რადღე­ბის მიღ­მა რჩე­ბი­ან. 2012 წლის გა­ე­როს ბავ­შ­ვ­თა ფონ­დის მი­ერ ჩა­ტა­რე­ბულ­მა კვლ­ევამ გა­მო­ავ­ლი­ნა, რომ სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში მო­სახ­ლე­ო­ბის 40 პრო­ცენტს შეზღუ­დუ­ლი შე­საძ­ლებ­ლო­ბის მქო­ნე ბავ­შ­ვე­ბის მი­მართ სტიგ­მა აქვს. „ბავ­შ­ვის უფ­ლე­ბა­თა კონ­ვენ­ცია, რო­მე­ლიც 25 წლის წინ მი­ი­ღეს, არის უნი­ვერ­სა­ლუ­რი, რო­მე­ლიც გან­საზღ­ვ­რავს მი­ნი­მა­ლურ სტან­დარ­ტებს ნე­ბის­მი­ე­რი ბავ­შ­ვის­თ­ვის და იმ მი­ნი­მა­ლურ უფ­ლე­ბებს, რო­მე­ლიც ყვე­ლა ბავშვს უნ­და ჰქონ­დეს. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ ბო­ლო წლებ­ში სე­რი­ო­ზუ­ლი პროგ­რე­სი და­ვი­ნა­ხეთ უფ­ლე­ბე­ბი­სა და სტან­დარ­ტე­ბის მიღ­წე­ვის კუთხით, მა­ინც უამ­რა­ვი ბავ­შ­ვი დარ­ჩა ამის მიღ­მა. სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში ჯერ კი­დევ ძა­ლი­ან ბევ­რი შეზღუ­დუ­ლი შე­საძ­ლებ­ლო­ბის მქო­ნე ბავ­შ­ვი დის­კ­რი­მი­ნა­ცი­ის, სტიგ­მის მსხვერ­პ­ლია. ბევ­რი მათ­გა­ნი მძი­მე სო­ცი­ა­ლუ­რი მდგო­მა­რე­ო­ბის, რე­ლი­გი­უ­რი ან ეთ­ნი­კუ­რი გან­ს­ხ­ვა­ვე­ბუ­ლო­ბის გა­მო სკო­ლა­შიც ვერ ახერ­ხებს სი­ა­რულს. პარ­ლა­მენ­ტის მი­ერ გა­ე­როს შშმ პირ­თა უფ­ლე­ბე­ბის კონ­ვენ­ცი­ის რა­ტი­ფი­ცი­რე­ბას მი­ვე­სალ­მე­ბით, თუმ­ცა მთავ­რო­ბას მო­ვუ­წო­დებთ, რომ შშმ ბავ­შ­ვ­თა სა­მი დი­დი ინ­ს­ტი­ტუ­ცია და ჩვილ ბავ­შ­ვ­თა სახ­ლი და­ი­ხუ­როს და მას ალ­ტერ­ნა­ტი­უ­ლი ზრუნ­ვის სის­ტე­მა ჩა­ე­ნაც­ვ­ლოს, — გა­ნაცხა­და „იუნი­სე­ფის“ წარ­მო­მად­გე­ნელ­მა სა­ქარ­თ­ვე­ლო­ში სა­შა გრა­უ­მან­მა. — იფიქ­რეთ სა­კუ­თარ როლ­ზე, რი­სი გა­კე­თე­ბა შე­გიძ­ლი­ათ კონ­კ­რე­ტუ­ლად. იფიქ­რეთ იმა­ზეც, რო­გორ წა­მოვ­წი­ოთ ერ­თად წი­ნა პლან­ზე ამ ბავ­შ­ვებ­ზე მი­მარ­თუ­ლი ინო­ვა­ცი­ე­ბი, რო­გორ გა­ვა­თა­ვი­სუფ­ლოთ ისი­ნი დის­კ­რი­მი­ნა­ცი­ი­სა და სტიგ­მი­სა­გან“. ღო­ნის­ძი­ე­ბის წამ­ყ­ვა­ნი აკა­კი გო­გი­ჩა­იშ­ვი­ლი იყო.
ვრცლად>>>
პირველი გვერდი > [2] > [3] > [4] > [5] > [6] > [7] > [8] > [9] > [10] > [11] > [12] > [13] > [14] > [15] > [16] > [17] > [18] > [19] > [20] > [21] > [22] > [23] > [24] > [25] > [26] > [27] > [28] > [29] > [30] > [31] > [32] > [33] > [34] > [35] > [36] > [37] > [38] > [39] > [40] > [41] > [42] > [43] > [44] > [45] > [46] > [47] > [48] > [49] > [50] > [51] > [52] > [53] > [54] > [55] > [56]
13(807)N