2014-11-13 მასწავლებელთა ახალი სახელფასო პოლიტიკა ლალი ჯელაძე
მასწავლებლის სახელფასო პოლიტიკის მოწესრიგება ეტაპობრივად, 2015-2017 წლების განმავლობაში დაიგეგმა. ამ თემაზე, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრმა თამარ სანიკიძემ და მინისტრის მოადგილემ ლია გიგაურმა საქართველოს საჯარო სკოლების 300-მდე პედაგოგს ვრცელი ინფორმაცია მიაწოდეს. შეხვედრაზე მოწვეული პედაგოგები, მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის ფარგლებში, ახალ სახელფასო პოლიტიკას გაეცნენ.
2015-2016 აკადემიურ წელს სკოლის პედაგოგის ხელფასის ზრდა განხორციელდება ორჯერ. 2015 წლის ზრდა გათვალისწინებულია „საქართველოს 2015 წლის სახელმწიფო ბიუჯეტის შესახებ საქართველოს კანონის პროექტში“, ხოლო 2016-2017 წლებში ხელფასის ზრდა განხორციელდება მასწავლებლის პროფესიაში შესვლისა და კარიერული წინსვლის ახალი სქემის მიხედვით.
პირველადი ზრდა განხორციელდება 2015 წლის სექტემბრიდან. საბაზო ხელფასი გაიზრდება 17%-ით.
სერტიფიცირებული მასწავლებლის ანაზღაურება, რომელიც მეორე კარიერულ საფეხურზე მოისაზრება, გაიზრდება საშუალოდ 31-34%-ით.
საშუალო ანაზღაურება, მესამე და მეოთხე კარიერულ საფეხურზე, შესაბამისად, იქნება 760 და 860 ლარი.
2015-2016 აკადემიური წლის ხელფასის ზრდის მეორე ეტაპი განხორციელდება 2016 წლის აპრილიდან. საბაზო ხელფასი ამჟამინდელ ხელფასთან მიმართებაში 34%-ით გაიზრდება.
მასწავლებლის ანაზღაურება, რომელიც მეორე კარიერულ საფეხურზე მოისაზრება, ამჟამინდელ ხელფასთან შედარებით, სრული განაკვეთის შემთხვევაში, გაიზრდება საშუალოდ 47%-ით.
საშუალო ანაზღაურება, მესამე და მეოთხე კარიერულ საფეხურზე, შესაბამისად, გახდება 875 და 1085 ლარი.
2017 წლის იანვრიდან განხორციელდება მასწავლებლის ხელფასის ზრდის მესამე ეტაპი.
მასწავლებლის ანაზღაურება, რომელიც მეორე კარიერული საფეხურზე მოისაზრება, ამჟამინდელ ხელფასთან შედარებით, სრულ განაკვეთის შემთხვევაში, გაიზრდება საშუალოდ 88%-ით.
საშუალო ანაზღაურება, მესამე და მეოთხე კარიერულ საფეხურზე, შესაბამისად, გახდება 1050 და 1250 ლარი.
მასწავლებლის საშუალო ხელფასი მიუახლოვდება ქვეყანაში არსებულ საშუალო ანაზღაურების მაჩვენებელს 2017 წლისათვის, როდესაც მასწავლებელთა ანაზღაურება, ამჟამინდელ საშუალო ანაზღაურებასთან შედარებით, გაიზრდება და მიაღწევს საშუალოდ 800-1000 ლარს.
თამარ სანიკიძე: „დღეს ძალიან მნიშვნელოვანი თემის ირგვლივ სასაუბროდ შევიკრიბეთ, მოგვეცა საშუალება უფრო კონკრეტულად ვისაუბროთ მასწავლებლის სახელფასო პოლიტიკის დარეგულირებაზე. მასწავლებლის პროფესიული განვითარების სქემის ფარგლებში მივიღეთ კონკრეტული გეგმა, რომელიც გულისხმობს 2015-17 წლებში მასწავლებლის სახელფასო ზრდის განხორციელებას როგორც საბაზო, ისე კატეგორიების — კარიერული საფეხურების ფარგლებში.
2015 წლის სექტემბერში განხორციელდება ხელფასის ზრდის პირველი ეტაპი, შემდეგ — 2016 წლის აპრილში, რაც შეეხება 2017 წელს — იანვარში. სახელფასო ზრდა საბაზო ხელფასის საწყის ეტაპზე 17%-ით მოხდება, ხოლო შემდეგ — 33%-ით. რაც შეეხება კარიერული საფეხურების მიხედვით ხელფასების ზრდას, ამ შემთხვევაში 47%-იანი ზრდა იქნება. 2017 წელს კი, საბოლოო ნიშნულით, საშუალო ხელფასი მიაღწევს 800-1000 ლარს. ხშირ შემთხვევაში, იქნება მეტი, თუმცა ჩვენ ვიცით, რომ მასწავლებლის ხელფასი დაანგარიშდება სხვადასხვა კოეფიციენტების მეშვეობით, ამიტომ საბაზო ხელფასის ზრდაც კი მეტი ფიქსირდება, როდესაც ეს გადაგვყავს საშუალო მაჩვენებელში. ვფიქრობ, გეგმა რეალურია, მიღწევადი და გულისხმობს როგორც მასწავლებლის სოციალური მდგომარეობის გაუმჯობესებას, ასევე, კონკრეტული შედეგების მიღწევას, ანუ შედეგზე ორიენტირებული სახელმწიფო პოლიტიკის დაგეგმვას. ეს ძალიან მნიშვნელოვანია და დიდია მზაობა სახელმწიფოს მხრიდან. არაერთი პროცედურა გავიარეთ და მოლაპარაკებები კვლავაც გრძელდება. დღევანდელი შეხვედრა არის მხოლოდ საწყისი და მასწავლებლებთან კომუნიკაცია გაგრძელდება როგორც თბილისის, ისე რეგიონების მასშტაბით. ეს არის გეგმა — სქემის ფარგლებში განსახორციელებელი ეტაპი — ამიტომაც აუცილებელია, მასწავლებლებს მაქსიმალურად სწორად მივაწოდოთ ინფორმაცია.
დღეისთვის რის შეთავაზებასაც ვფიქრობთ პედაგოგებისთვის, მართლაც ჩვენი შესაძლებლობების მაქსიმუმია, თუმცა მიზანი ამ ნიშნულის კიდევ უფრო გაუმჯობესებაა.“
ახალ სახელფასო პოლიტიკას მასწავლებლები დადებითად აფასებენ და იმედს გამოთქვამენ, რომ თავს გაართმევენ შეფასების ახალი სქემით დასახულ ამოცანებს.
მანანა მიქიაშვილი, 123-ე საჯარო სკოლის პედაგოგი: „დღეს პედაგოგები, ძირითადად, სახელფასო პოლიტიკასთან დაკავშირებით შეგვკრიბეს. რა თქმა უნდა, ამის შესახებ ინფორმაცია გვაქვს, მაგრამ საინტერესოა, როცა ასეთ სიახლეს პირველი პირებისგან ვისმენთ. ბუნებრივია, სქემაში ჩართვა ნებისმიერი პედაგოგისთვის აუცილებელია და კარგია. ძალიან მნიშვნლოვანია, რომ ხელფასების ზრდა საფეხურების მიხედვით განისაზღვრება. მივესალმები ამ ცვლილებებს. იმედი მაქვს, ხელფასი ეტაპობრივად მართლაც გაიზრდება და 2017 წლისთვის საკმაოდ სოლიდურ თანხასაც მიაღწევს.“
ნანა ცხვედიანი, 108-ე საჯარო სკოლის პედაგოგი: „ერთი შეხედვით, ეს ყველაფერი დამაჯერებლად ჟღერს და მისაღებია. ვნახოთ, როგორ შევძლებთ განხორციელებას, ვფიქრობ, საკმაო დრო და შრომა დაგვჭირდება. ჯერჯერობით, მხოლოდ უნარების გამოცდა მაქვს ჩაბარებული და, რასაკვირველია, ჩავერთვები ახალ სქემაში, არ დავაკლებ შრომას და მცდელობას, თავი გავართვა ახალი სქემით შემოთავაზებულ კარიერულ ზრდას. რაც შეეხება პრაქტიკაში ჩვენს შემოწმებას, მისაღებია, რატომაც არა — უნდა შეფასდეს, თუ როგორი პედაგოგი ვარ გაკვეთილზე. ჯერ დასაწყისია და ვსნახოთ, როგორ განვახორციელებთ. დღევანდელი შეხვედრა კი საკმაოდ ინფორმატიული იყო.“
ხათუნა კორძაძე, ვანის რაიონის მუქედის საჯარო სკოლის პედაგოგი: „რასაც ახალი სქემა პედაგოგისგან მოითხოვს, ასე თუ ისე ყველაფერს ვაკეთებ. პრაქტიკაში მასწავლებელი აუცილებლად ისევე უნდა შეფასდეს, როგორც აქამდე ფასდებოდა თეორიაში. პედაგოგებს შორის ძალიან ბევრია ისეთი, ვინც პროტესტს გამოთქვამდა, რომ გაცილებით უკეთესი მასწავლებელია პრაქტიკაში, ვიდრე თეორიულ გამოცდაში აჩვენა. ამდენად, ახალი სქემა ყველა მასწავლებელს მისცემს საშუალებას თავი წარმოაჩინოს როგორც პედაგოგმა, რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია. ახალი სახელფასო პოლიტიკა კი მართლაც კარგია. დაველოდოთ მის განხორციელებას.“
ზაირა ივანელაშვილი-გოცირიძე, საგარეჯოს ¹3 საჯარო სკოლის პედაგოგი: „მინისტრთან მართლაც ძალიან ნაყოფიერი შეხვედრა იყო. საუბარი, ძირითადად, ახალ სქემასა და მასში ჩართული პედაგოგების საქმიანობას დაეთმო. გვამცნეს იმის შესახებ, რომ 2015 წლის სექტემბრიდან მასწავლებლის ხელფასის მნიშვნელოვანი მატება იწყება. დღევანდელი შეხვედრიდან ჩემი მთავარი დასკვნა ასეთია — მასწავლებლის შრომა არ დაიკარგება. პედაგოგმა მაქსიმუმი უნდა გააკეთოს, რომ მისი შრომა დაფასდეს. ახალი შეფასების სქემა არც ერთ მასწავლებელს არ მისცემს იმის საშუალებას, რომ გარკვეულ დონეზე, ერთ ეტაპზე გაჩერდეს. სქემა კი, თავისთავად, უკვე არის სტიმული, რომ მასწავლებელმა გამუდმებით იმუშაოს, გაიუმჯობესოს ცოდნის დონე და მუშაობის ხარისხი აიმაღლოს. ეს ყველაფერი კი აისახება იმ უმთავრესზე, რასაც სკოლა ემსახურება — ხარისხიანი სწავლა და შედეგზე გასვლა.“
ლია გიგაურმა შეკრებილებს მიულოცა, მიღწევა — მასწავლებლის საქმიანობა მის შეფასებაზე დაფუძნებით იქნება დაფასებული და ეს ყველაფერი ანაზღაურებაზეც აისახება.
|