2018-02-08 „ჯანსაღი ცხოვრება“ — პილოტირების შედეგები
ჩვენი გაზეთის წინა ნომერში გაგაცანით თბილისის სამ საჯარო სკოლაში — 86-ე, 212-ე და მე-11 — ჩატარებული პილოტირების შედეგები. შეგახსენებთ, რომ განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ეროვნული სასწავლო გეგმების დეპარტამენტმა, ორგანიზაცია „თანადგომის“ დახმარებით, საბაზო საფეხურის „მოქალაქეობის“ სტანდარტიდან, მე-7 კლასის პროგრამიდან, ერთ-ერთი თემის — „ჯანსაღი ცხოვრება“ პილოტირება ჩაატარა.
ეროვნული სასწავლო გეგმების დეპარტამენტის ექსპერტმა შალვა მეკრავიშვილმა, ჩვენთან საუბრისას, აღნიშნა, რომ პილოტირების დაწყებამდე საგანგებოდ შემუშავდა წლიური პროგრამის ნიმუში — ძირითადი რეკომენდაციები, სარეკომენდაციო საგაკვეთილო და არასაგაკვეთილო აქტივობები და ა.შ. რაც მთავარია, ეს ყველაფერი გაიწერა იმ სკოლების წარმომადგენელი მასწავლებლების მონაწილეობით, რომლებიც პილოტირებისთვის შეირჩა. ისინი თავად იყვნენ იმ სასწავლო რესურსის შექმნის მონაწილეები, რომლის პილოტირებაც უნდა განეხორციელებინათ. გაკვეთილები შემაჯამებელი დავალებით სრულდებოდა, სადაც უნდა გამოჩენილიყო, რა შედეგები გამოიღო ამ გაკვეთილებმა. „ძალიან კარგი შედეგები მივიღეთ იმიტომ, რომ მოსწავლეებმა ზუსტად გაიგეს და აითვისეს ის ძირითადი ასპექტები, რაც ამ გაკვეთილებით გვინდოდა მათთვის გადაგვეცა.“ — განაცხადა ბატონმა შალვამ.
დღეს შემოგთავაზებთ იმ პედაგოგების მოსაზრებებს, ვინც ჩართული იყო როგორც წლიური პროგრამების ნიმუშების შემუშავებაში, ასევე უშუალოდ პილოტირების პროცესში.
მარინე ხვედელიძე
თბილისის N11 საჯარო სკოლა
ჩვენის სკოლა ჩართული იყო საპილოტე პროგრამაში, რომელიც განხორციელდა განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ეროვნული სასწავლო გეგმების დეპარტამენტის და ორგანიზაცია „თანადგომის“ ერთობლივი მუშაობით. თბილისის სამ საჯარო სკოლაში განხორციელდა საგან „მოქალაქეობის“ ერთ-ერთი თემის „ჯანსაღი ცხოვრება“ პილოტირება. ეს პროგრამა განკუთვნილია მეშვიდეკლასელებისთვის, მაგრამ რადგანაც მეშვიდე კლასი, ამ ეტაპზე, არ სწავლობს სამოქალაქო განათლებას, საპილოტე გაკვეთილები მეცხრე კლასში ჩატარდა.
თავდაპირველად, პედაგოგებს ჩაგვიტარდა ტრენინგები. უშუალოდ ვიყავით ჩართული რესურსების შერჩევასა და სასწავლო პროგრამის მომზადებაში. რვავე გაკვეთილი დეტალურად იყო განხილული — რა ტექსტი უნდა მიწოდებოდათ მოსწავლეებს, როგორი უნდა ყოფილიყო საკლასო აქტივობები, რა დავალებები უნდა შეესრულებინათ დამოუკიდებლად. გაკვეთილებზე გამოყენებულ იქნა მრავალფეროვანი რესურსები. ეს, რა თქმა უნდა, მეხმარებოდა შემდგომში საგაკვეთილო პროცესის საინტერესოდ წარმართვაში.
მე-11 სკოლის მე-9 კლასში 12 გაკვეთილი ჩავატარე, ძირითადი თემები იყო : პირადი ჰიგიენა, ჯანსაღი კვება, ადიქცია. აქედან 4 საათი დაეთმო შემაჯამებელ გაკვეთილს. მოსწავლეებს წინასწარ დაურიგდათ კომპლექსური შემაჯამებელი დავალებების ნიმუშები, შეფასების რუბრიკებთან ერთად, საიდანაც აირჩიეს მათთვის საინტერესო თემები. საბოლოო პრეზენტაციამდე ეტაპობრივად ხდებოდა დავალებების განხილვა.
მოსწავლეები აქტიურად იყვნენ ჩართული საგაკვეთილო პროცესში, მათთვის საინტერესო და აქტუალური აღმოჩნდა თემები, რომლებსაც განვიხილავდით. პროგრამაში განხილული თემები დაეხმარება მოსწავლეებს, ჩამოყალიბდნენ კარგ მოქალაქეებად, ისწავლონ საკუთარ თავსა და სხვებზე ზრუნვა, შეძლონ სხვისი საჭიროებების გათვალისწინება.
სკოლაში მაღალი იყო ინტერესი არსებულ პროექტთან დაკავშირებით. საგაკვეთილო პროცესებზე მესწრებოდნენ სკოლის დირექცია და სხვადასხვა საგნის პედაგოგები, რომლებმაც დადებითად შეაფასეს ჩატარებული გაკვეთილები. ასევე მინდა აღვნიშნო პოზიტიური დამოკიდებულება მშობლებისა, რომელთა შვილებიც დიდი ინტერესით და ხალისით ასრულებდნენ მიცემულ დავალებებს.
მინდა, ვისარგებლო შემთხვევით და დიდი მადლობა გადავუხადო პროექტის ავტორებს, რომელთაც საშუალება მომცეს მონაწილეობა მიმეღო საპილოტე პროგრამაში.
ანაიდა მუტაფიანი
N86 საჯარო სკოლა
თბილისის სამ საჯარო სკოლაში განხორციელდა პროექტის „ჯანსაღი ცხოვრება“ პილოტირება. მე, როგორც 86-ე საჯარო სკოლის სამოქალაქო განათლების პედაგოგმა, მივიღე მონაწილეობა ამ პროექტში.
თემა „ჯანსაღი ცხოვრება“ სამოქალაქო განათლების ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი შემადგენელი ნაწილია. პროექტის ავტორების მიერ გაწეული მუშაობის შედეგად გაკვეთილები ჩატარდა წარმატებულად. პილოტირების ორგანიზატორებმა ჩაატარეს ოთხი წინა შეხვედრა-ტრენინგი. ჯგუფში შედიოდნენ როგორც სკოლის პედაგოგები, ასევე პროექტის ავტორები. ყველა შეხვედრა მიმდინარეობდა კეთილგანწყობილ ატმოსფეროში. ჯგუფის წევრები თანამშრომლობდნენ. ყველა დასმულ შეკითხვასთან დაკავშირებით, ვღებულობდით ამომწურავ პასუხს. იყო საკითხები, რომლებსაც შეხვედრის მსვლელობის დროს ვცვლიდით და იმ რეალობას ვარგებდით, რომელიც დღეს არსებობს სკოლაში.
საბოლოოდ მივიღეთ ისეთი საგაკვეთილო გეგმა, რომლის მიხედვით გაკვეთილის ჩატარება არ გაგვიჭირდა.
გეგმა იყო გასაგები, წყაროები (წერითი და ვიდეო) ხელმისაწვდომი. მართალია, ასეთი გაკვეთილები (განსაკუთრებით შემაჯამებლების ნაწილი) მასწავლებლისთვის საკმაოდ შრომატევადი აღმოჩნდა, მაგრამ ბავშვებმა დიდი სიამოვნებით მიიღეს მონაწილეობა პროექტის ყველა ეტაპში (მათ შორის გაკვეთილების შემდეგ ჩატარებულ კონფერენციაში).
ასევე მინდა აღვნიშნო, რომ ჩატარებული გაკვეთილები, მათი გეგმა და მასალები ისე იყო შედგენილი, რომ წარმოადგენდა ღია სამოდელო გაკვეთილის ნიმუშს და შეიცავდა გამჭოლი კომპეტენციის ელემენტებს.
ჩემი აზრით, პროექტმა წარმატებით ჩაიარა.
ნენო აქუბარდია
N112 საჯარო სკოლა
წარმოდგენილი გეგმით და შინაარსით საპილოტე პროექტში შემავალი თემები მოსწავლეებს აძლევს საშუალებას, ბუნებრივად გაითავისონ წარმოდგენილი მასალები. ისინი თავისუფალი ხდებიან აზრის გამოთქმაში, ადვილად და აქტიურად ერთვებიან დებატებსა და დისკუსიებში. პროექტების მომზადება სახალისო და, ამავე დროს, სიღრმისეული ხდება. აზრებს გამოთქვამენ თავისუფლად და უშუალოდ გრძნობენ თავს. არ ერიდებათ საწინააღმდეგო აზრის გამოთქმა და ამ აზრის სასარგებლო არგუმენტაციების მოყვანა და დაცვა. მასწავლებელსა და მოსწავლეს შორის ურთიერთობა უფრო უშუალო ხდება. ამასთანავე, მეტად არიან ღია მასწავლებლის არგუმენტაციების განსახილველად და მისაღებად.
რაც შეეხება შემაჯამებელ სამუშაოებს, იმ ფორმით, როგორც ითხოვს პროექტი, მნიშვნელოვანია, რადგანაც მოსწავლე არა მხოლოდ ეყრდნობა მასწავლებლისგან მიღებულ ინფორმაციას და მასალას სწავლობს შემაჯამებელ წერაში მაღალი ქულის მისაღებად, არამედ, ვიდეორგოლის მომზადებისა და საზოგადოების სხვადასხვა კატეგორიის წარმომადგენლების გამოკითხვის დროს, თვითონ ხდება პრობლემის მონაწილე და უყალიბდება საკუთარი დამოკიდებულება ადიქციით გამოწვეული ზიანის შესახებ.
|