2016-11-03 ჩვენმა პატარებმა საერთაშორისო სტანდარტების მომსახურებით უნდა ისარგებლონ
რა იწვევს ჯგუფების გადატვირთვას და როგორია მათი მოგვარების გზები, რა რეფორმები გატარდა და მიმდინარეობს სკოლამდელი აღზრდის სისტემაში, რამდენ „არა“-ზე შეიძლება გაირიცხოს ბავშვი ბაღიდან, როგორ არის დაცული ბაღში პატარების უსაფრთხოება, როგორია სააგენტოს საკადრო პოლიტიკა, რა საკანონმდელო რეგულაციები არსებობს სკოლამდელი აღზრდის დაწესებულებებისთვის, როგორია სასკოლო მზაობის პროგრამის ძირითადი მიმართულებები და რას გეგმავს სააგენტო სამომავლოდ — საუბრობს თემურ თორდინავა, თბილისის ბაგა-ბაღების მართვის სააგენტოს ხელმძღვანელი.
ინფრასტრუქტურული პროექტები
წლევანდელი წელი გამორჩეული იყო ახალი ბაღების გახსნის კუთხით — 7 ახალი ბაღი გაიხსნა თბილისში, შვიდივე ევროსტანდარტების შესაბამისი და, რაც ყველაზე მთავარია, სპეციალური საჭიროების მქონე აღსაზრდელებისთვის ადაპტირებული.
გარდა ამისა, მასშტაბური ღონისძიებები განხორციელდა თბილისის 100-ზე მეტ ბაგა-ბაღში, ჩატარდა როგორც შიდა სარემონტო სამუშაოები, ასევე ეზოს კეთილმოწყობა, ფასადების სარემონტო სამუშაოები და სხვ. 16 ბაგა-ბაღში მოეწყო ახალი ღობე (ძველი ღობეები ამორტიზებული იყო). 2014 წლის სექტემბერიდან დღემდე, 80-ზე მეტ ბაგა-ბაღში გამოიცვალა ღობე. ამ 80 ბაგა-ბაღს, პრაქტიკულად, არ ჰქონდა ღობე ან ჰქონდა, მაგრამ იმ დონეზე დაზიანებული, რომ უსაფრთხოების თვალსაზრისით, შეუძლებელი იყო ბავშვების გარეთ გამოყვანა, ტერიტორია არ იყო დაცული.
ორი საბავშვო ბაღის — 143-ე და 196-ე — შენობა მწვავედ ავარიული იყო და გამაგრდა. იქ, დამატებით, 8 ახალი ჯგუფი გაიხსნა, გამომდინარე იქიდან, რომ ავარიული ფლიგელი გამაგრდა (იქ სააღმზრდელო პროცესი შეჩერებული იყო), ასეულობით აღსაზრდელის მიღება გახდა შესაძლებელი.
რამდენად მომზადებული შეხვდნენ ბაღები ნაადრევ ზამთარს
დღეს თბილისის ყველა ბაგა-ბაღი უზრუნველყოფილია გათბობის ცენტრალური სისტემით. დადგა ნაადრევი ზამთარი, ტემპერატურამ საგრძნობლად დაიწია, შესაბამისად, ყველა ბაგა-ბაღში, ორ კვირაზე მეტია, ჩართულია გათბობის სისტემა. თუ რომელიმე ბაღს ჰქონდა ხარვეზი ცენტრალურ გათბობასთან დაკავშირებით, მყისიერად იქნა გამოსწორებული და დღეს ეს ბაღები ჩვეულებრივად თბება. თუ რომელიმე კონკრეტულ ოთახში არ არის ცენტრალური გათბობის სისტემა ან დაზიანებულია, იქ, რა თქმა უნდა, ელექტროგამათბობელია. ასე რომ, დღეს თბილისის ყველა ბაგა-ბაღი თბება და ამ მიმართულებით პრობლემები არ გვაქვს.
რამდენი აღსაზრდელია თბილისის საბავშვო ბაღებში. თუ არსებობს სტანდარტი —
რამდენი ბავშვი უნდა იყოს ერთ ჯგუფში
თბილისის საბავშვო ბაგა-ბაღებში რეგისტრირებულია 58 500-მდე აღსაზრდელი. აქტუალურია ჯგუფების გადატვირთულობის საკითხი და ამ პრობლემას ახალი ბაღების მშენებლობით, დახურული ბაღების აღდგენით და მოქმედ საბავშვო ბაღებში ახალი ჯგუფების გახსნით, აუთვისებელი ფართების ათვისებით ვაგვარებთ (როგორც იმ ორი საბავშვო ბაღის მაგალითზე მოხდა). ამ ორი წლის განმავლობაში, 100-მდე დამატებითი ჯგუფი შეიქმნა მოქმედ საბავშვო ბაღებში, რაც, საშუალოდ რომ ავიღოთ, 8 ახალი საბავშვო ბაღის გახსნის ტოლფასია, ბავშვთა რაოდენობის თვალსაზრისით.
„ადრეული სკოლამდელი განათლების შესახებ“ კანონი, რომელიც წელს იქნა მიღებული, ითვალისწინებს, ასაკობრივი ჯგუფების მიხედვით, ბავშვთა რაოდენობას. აღნიშნული სტანდარტის დაცვა სავალდებულო ხდება 2020 წლიდან. რა თქმა უნდა, სასურველია, რომ ერთ ჯგუფში იყოს კანონით გათვალისწინებული: 25 ბავშვი — ბაგაში და 35 — ბაღში (3-დან 6 წლამდე ასაკის). თუმცა, დღეს, ასე არ არის, ბევრად მეტი აღსაზრდელია თითო ჯგუფში, მაგრამ ეს არის ის მოცემულობა, რასაც გარკვეული პერიოდის განმავლობაში გაგებით უნდა შევხედოთ. ამ მიმართულებას, როგორც გითხარით, ახალი ბაღების მშენებლობით და დამატებითი ჯგუფების გახსნით ვპასუხობთ.
წლების წინ 50-ზე მეტი ბაღი დაიხურა, ეს იყო ის მემკვიდრეობა, რომელიც ჩვენ დაგვხვდა და სწორედ ამ დახურული ბაღების გამოც გვაქვს ადგილების ნაკლებობა. ეტაპობრივად, 2020 წლამდე ეს პრობლემა უნდა მოგვარდეს.
მომავალ წელს ბევრად უფრო ამბიციური გეგმები გვაქვს — 2017 წლის ბოლომდე 10 ახალი საბავშვო ბაღი შევა ექსპლუატაციაში, რაც, დამატებით, 4 000-მდე აღსაზრდელის მიღების შესაძლებლობას მოგვცემს. შესაბამისად, პრობლემები, რომლებიც ჯგუფების გადატვირთულობის კუთხით გვაქვს, ეტაპობრივად მოგვარდება.
რეგისტრაციის პროცესი — თუ იგეგმება გარკვეული ცვლილებები
ტექნიკური თვალსაზრისით, წინა წლებთან შედარებით, წელს რეგისტრაციამ უხარვეზოდ ჩაიარა. თუმცა, ადგილების ნაკლებობა იყო. ამ პრობლემაზე ზემოთაც ვსაუბრობდი, სხვა რაიმე კონკრეტული მექანიზმი არ არსებობს — ახალი ბაღების აშენებით უნდა შეიქმნას დამატებითი ადგილები. მომავალ წელს მდგომარეობა ბევრად შემსუბუქდება და ბევრად მეტი აღსაზრდელი შეძლებს საბავშვო ბაღის სერვისით სარგებლობას. ეს ეტაპობრივი და თანმიმდევრული მიდგომის შედეგად გადასაჭრელი საკითხია.
მინდა გითხრათ, რომ ბაღებში, ხარისხის მატების თვალსაზრისით, მოთხოვნა გაზრდილია და აქედან გამომდინარე, ამ მოთხოვნას ინფრასტრუქტურული პროექტებით უნდა ვუპასუხოთ, რაც საბავშვო ბაღების მართვის სააგენტოს ერთ-ერთი უმთავრესი პრიორიტეტია.
პრობლემების ანალიზი
საბავშვო ბაგა-ბაღების სისტემაში კომპლექსური პრობლემები იყო. ჩვენ, მოსვლისთანავე, დავიწყეთ ამ პრობლემების კვლევა და ანალიზი, შესაბამისად, პრიორიტეტები და 2015-16 წლების ბიუჯეტი ამის საფუძველზე დავგეგმეთ. ეს მუდმივი მონიტორინგის და კვლევის პროცესია. ხანძრის ჩაქრობის პრინციპით დავიწყეთ მუშაობა, ყველაზე მწვავე პრობლემების მოგვარებით, ინფრასტრუქტურის მიმართულებით. დღეს შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ამ პრობლემების 70% გადაჭრილია (მოქმედ საბავშვო ბაღებზე ვსაუბრობ).
მეორე მთავარი პრობლემა იყო კვების მიმართულება, რომელიც ასევე გადაჭრილია. დღეს საბავშვო ბაგა-ბაღებში საერთაშორისო — ISO და HACCP— სტანდარტების შესაბამისი კვება გვაქვს.
მესამე, არანაკლებ მნიშვნელოვანი იყო სააღმზრდელო-მეთოდოლოგიური მიმართულებით არსებული პრობლემები, რაც პირდაპირ კავშირში იყო საკადრო პოლიტიკასთან. ამ მიმართულებით საერთოდ არ გადადგმულა ნაბიჯები, არც გადამზადების კუთხით. საბავშვო ბაღების ნახევარზე მეტში გაუქმებული იყო ფსიქოლოგისა და ლოგოპედის შტატი. 2016 წლის 1 იანვრიდან, ყველა საბავშვო ბაღში, დავუშვით ფსიქოლოგისა და ლოგოპედის შტატი და დღეს, ბაღების აბსოლუტურ უმრავლესობაში თუ არა, 90%-ზე მეტში ფსიქოლოგი, ლოგოპედი და სპეცპედაგოგი გვყავს. წლის ბოლომდე ყველა საბავშვო ბაღს ეყოლება, რაც ძალიან მნიშვნელოვანია ჩვენი პატარების განვითარებისათვის.
ამავდროულად, ვზრუნავთ სკოლამდელ დაწესებულებებში დასაქმებული კადრების გადამზადებაზე, ასევე იმაზეც, რომ ადამიანები, რომლებიც ახალ საბავშვო ბაგა-ბაღებში იწყებენ მუშაობას, კვალიფიციურები იყვნენ, შესაბამისად, ვზრუნავთ ახალი კვალიფიციური კადრების მოზიდვაზე.
გაამართლა თუ არა ლოგოპედის და ფსიქოლოგის ჩართვამ სააღმზრდელო პროცესში
ოთხი მნიშვნელოვანი რეფორმა, რომელიც თბილისის საბავშვო ბაგა-ბაღების სისტემაში განხორციელდა, მიმართული იყო იმისკენ, რომ ჩვენი აღსაზრდელები ყოფილიყვნენ უკეთ დაცულები, ბევრად უფრო უსაფრთხოდ და ბევრად უფრო ხარისხიანი სერვისით ესარგებლათ. მათ შორის, ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი რეფორმა იყო ფსიქოლოგების და ლოგოპედების დაბრუნება ბაღებში. გადაწყვეტილება კვლევის საფუძველზე მივიღეთ.
ვერაფრით ავხსენით, რატომ მოხდა, წლების წინ, ფსიქოლოგების და ლოგოპედების შტატის გაუქმება. საფუძვლიანი კვლევის შედეგად დავინახეთ მათი საჭიროება. პირადად მე, ამ ორი წლის განმავლობაში, რაც ამ სააგენტოს ხელმძღვანელი ვარ, თითქმის 120-მდე საბავშვო ბაღში მქონდა შეხვედრა მშობლებთან და პერსონალთან, ერთობლივად. ამ შეხვედრების შედეგად, ფსიქოლოგების და ლოგოპედების შტატების დამატების საკითხი აქტუალურად დადგა. სააგენტო, ყოველკვარტალურად, წარადგენს საკრებულოში ანგარიშს. ამ ანგარიშების გაცნობის შემდეგ, განათლებისა და კულტურის კომისიის თავმჯდომარის, ქალბატონი თამარ ტალიაშვილის მხრიდან წამოვიდა ინიციატივა, რომ აუცილებელი იყო საბავშვო ბაღებში ფსიქოლოგების და ლოგოპედების დაბრუნება. დავიწყეთ კვლევა, რომელმაც გამოავლინა, რომ ლოგოპედის და ფსიქოლოგის გადაუდებელი აუცილებლობა ყველა საბავშვო ბაგა-ბაღში იყო.
საკმაოდ დიდი მუშაობა დაგვჭირდა, რომ კვალიფიციური კადრები მოგვეზიდა და დღეს, საბავშვო ბაღების 90%-ში, ფსიქოლოგი, ლოგოპედი და სპეცპედაგოგი გვყავს. ამ კადრების ნაწილი გადამზადდა, პროცესი მომავალ წელსაც გაგრძელდება. რა კონკრეტული შედეგები მოგვცა ამ მიმართულებამ, ამის თქმა მომავალ წელს, ივნისის ბოლოსთვის, შეგვეძლება. ჩატარდება გამოკითხვები — რა შედეგი მოგვიტანა ფსიქოლოგების და ლოგოპედების შეყვანამ ბაღებში. დარწმუნებული ვარ, ეს იქნება პოზიტიური დასკვნა, იქიდან გამომდინარე, რომ ძალიან ბევრ პატარას სჭირდება მათი დახმარება. ფსიქოლოგის არსებობა საბავშვო ბაღებში, მე პირადად, გადაუდებელ აუცილებლობად მიმაჩნია, ეს ერთ-ერთი წარმატებული რეფორმაა, რომელიც ჩვენი პატარების სწორ განვითარებაზე აისახება და უკვე ძალიან ბევრი მადლობის წერილი და ზარი შემოდის ამ მიმართულებით.
მნიშვნელოვანი საკითხი — ბავშვების უსაფრთხოება
თბილისის საბავშვო ბაღებში დამონტაჟებულია სათვალთვალო კამერები. თუ რაიმე გადაცდომას ექნება ადგილი, შესაბამის ზომებს ღებულობს როგორც საბავშვო ბაღის დირექტორი, ასევე თბილისის ბაგა-ბაღების მართვის სააგენტო.
ყველა ეს რეფორმა, რომლებზეც ვსაუბრობთ, თბილისის საბავშვო ბაღებში განხორციელდა და რა თქმა უნდა, პროცესები გაგრძელდება, მაგრამ აუცილებელია, რომ აღნიშნული პოლიტიკა რეგიონებშიც გავატაროთ. „ადრეული სკოლამდელი განათლების შესახებ“ კანონი არის ჩარჩო-დოკუმენტი, რომელიც გულისხმობს სხვადასხვა ტექნიკური რეგლამენტების შემუშავებას. სხვადასხვა სამინისტროები — განათლებისა და მეცნიერების, ჯანდაცვის, ეკონომიკის, ასევე, სურსათის ეროვნული სააგენტო თუ სხვადასხვა უწყებები, თბილისის ბაგა-ბაღების მართვის სააგენტოს თანამშრომლები, პირადად მეც ჩართული ვართ ამ ტექნიკური რეგლამენტების შემუშავების პროცესში როგორც მეთოდოლოგიის მიმართულებით, ასევე ინფრასტრუქტურის, ბავშვთა უსაფრთხოების და სხვ. ვფიქრობ, როდესაც ეს ყველაფერი საკანონმდებლო სივრცეში მოექცევა, შესაძლებელი გახდება ამ სისტემის სწრაფი განვითარება, ბევრად მოკლე დროში, ვიდრე, მანამდე, როცა არ არსებობდა საკანონმდებლო ჩარჩო.
სააღმზრდელო-მეთოდოლოგიური მიმართულებით, საკმაოდ ბევრი საკითხია მოსაწესრიგებელი და მოსაგვარებელი. ხაზგასმით მინდა აღვნიშნო, რომ კადრების კუთხით დიდი გამოწვევა გვაქვს — საჭიროა როგორც გადამზადება, ასევე ახალი კადრების მოძიებაც. მოძიებასთან დაკავშირებით გეტყვით, რომ თბილისის ბაგა-ბაღების მართვის სააგენტომ შექმნა საკადრო რეზერვი — გამოცდების ეროვნულმა ცენტრმა ჩაატარა ტესტირება, ვინც გადალახა ბარიერი (ასეთი იყო 507 კანდიდატი), ჩვენთან გასაუბრება გაიარეს და, დღეის მდგომარეობით, მათგან დასაქმებული გვყავს 430 ადამიანი. გასაუბრება გაიარეს ასევე ფსიქოლოგებმა, ლოგოპედებმა და სპეცპედაგოგებმაც. ბაღების კადრებით დაკომპლექტება წლის ბოლომდე დასრულდება. იმ ნაწილის გადამზადებაზე, რომელიც ამ ეტაპზე გადამზადებული არ გვყავს, მომავალი წლის პირველ კვარტალში უნდა ვიზრუნოთ.
ვფიქრობ, მომავალი წლის სექტემბრისთვის, საკადრო პოლიტიკის და სააღმზრდელო-მეთოდოლოგიური მიმართულებით, მნიშვნელოვანი წინსვლა გვექნება. თუმცა, ამაზე კიდევ ძალიან ბევრი უნდა ვიმუშაოთ, რათა ის ჩავარდნა, რომელიც, სამწუხაროდ, წლების წინ, ამ მიმართულებით იყო, გამოსწორდეს. ეფექტური და სწორად დაგეგმილი რეფორმების შედეგად, მოგვარებულია ინფრასტრუქტურული პრობლემები და კვების მიმართულება. ერთ-ერთ სერიოზულ გამოწვევად რჩება მეთოდოლოგიის და კადრების მიმართულებით განსახორციელებელი ღონისძიებები. ამ მხრივ, ჩემი აზრით, ახალი სააღმზრდელო წელი ბევრად უფრო ეფექტური იქნება.
კადრების გადამზადება კადრების შემცირებას ხომ არ გულისხმობს
არა, რა თქმა უნდა, კადრების შემცირებას არ ვგულისხმობთ. პირიქით, „ადრეული სკოლამდელი განათლების შესახებ“ კანონი ითვალისწინებს როგორც ჯგუფებში ბავშვთა რაოდენობას, კონკრეტულ ზღვარს, ასევე, თითოეულ ჯგუფში, ბავშვთა რაოდენობასთან შესაბამისობაში, აღმზრდელ-პედაგოგებისა და აღმზრდელების თანაფარდობას. თუ დღეს 35 ბავშვზე ერთი აღმზრდელი და ერთი აღმზრდელის თანაშემწე გვყავს, კანონმდებლობის მიხედვით, 2020 წლიდან, 13 ბავშვზე უნდა გვყავდეს ერთი აღმზრდელი და ერთი აღმზრდელის თანაშემწე. შესაბამისად, გაორმაგდება აღმზრდელების და აღმზრდელის თანაშემწეების რაოდენობა საბავშვო ბაღებში, ბავშვთა რაოდენობასთან მიმართებაში. აქედან გამომდინარე, კადრების შემცირების კუთხით, არანაირი რეფორმა არ იგეგმება. პირიქით, აუცილებლად გაგრძელდება ის მიშვნელოვანი პოლიტიკა, რომელიც დაიწყო ახალი ხელისუფლების პირობებში (2013 წელს — უფასო ბაღები, 2014 წლიდან — ბაღები პრიორიტეტად იქნა დასახული) და ამ მიმართულებით, თბილისის საკრებულო, თბილისის მერია და ბაგა-ბაღების მართვის სააგენტო, ერთობლივად, განვახორციელებთ ყველა იმ ღონისძიებას, რაც აუცილებელია ამ სისტემის სწორი და სწრაფი განვითარებისთვის. თუმცა, არის საკითხები, რომლებიც ჯერ კიდევ მოსაგვარებელია.
ცვლილება ჩარიცხვა-ამორიცხვის წესში
გავითვალისწინეთ მშობელთა მოთხოვნები და დღეს, ჩარიცხვა-ამორიცხვის წესის მიხედვით, რომელიც თბილისის საკრებულომ დაამტკიცა, ორი კვირის, ანუ 10 სამუშაო დღის განმავლობაში გაცდენა საპატიოა. როდესაც პატარა ავად არის, მშობელს შეუძლია შესაბამისი ცნობა მოიტანოს. გარწმუნებთ, რომ 3-4 დღე დაუსწრებლობის გამო ბავშვს არავინ ამორიცხავს სიიდან.
ვიმეორებ, როდესაც არსებობს საპატიო მიზეზი, აღსაზრდელის ამორიცხვა არ ხდება.
სასკოლო მზაობის პროგრამა
სასკოლო მზაობის პროგრამა, რომელიც განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს მიერ იქნა შემუშავებული, ჩვენი ჩართულობით, ძალიან მნიშვნელოვანია იმისათვის, რომ ბავშვი ბევრად უფრო მომზადებული შეხვდეს სკოლას.
2015 წელს, თბილისის ყველა საბავშვო ბაგა-ბაღში, დავნერგეთ სასკოლო მზაობის პროგრამა. წელს ძალიან მნიშვნელოვანი დამატება გავაკეთეთ ამ მიმართულებით, გარემოს დაცვის სამინისტროსთან ერთად — სასკოლო მზაობის პროგრამის ფარგლებში, გარემოს დაცვითი კომპონენტის გაძლიერების კუთხით, შევიმუშავეთ კურიკულუმი და ლიტერატურა, რომელიც კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს და მრავალფეროვანს ხდის სასკოლო მზაობის პროგრამას და ჩვენს პატარებს გარემოს დაცვაზე ზრუნვას ბაღის ასაკიდან მიაჩვევს.
ვფიქრობ, წელს, ის ნაკადი, რომელმაც სასკოლო მზაობის პროგრამა გაიარა (16 ათასზე მეტი აღსაზრდელი), სკოლას გაცილებით მომზადებული შეხვდა. ალბათ განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო, მომავალი წლის სექტემბრისთვის, წარმოგვიდგენს შედეგებს. ამ მიმართულებით განხორციელდება კვლევა, რომელიც გვიჩვენებს, როგორი იყო მათი მოსწრება, წინა ნაკადებთან შედარებით.
სასკოლო მზაობის პროგრამა, ჩემი აზრით, ბავშვს მნიშვნელოვნად ეხმარება, რომ სკოლას ბევრად უფრო მზად შეხვდეს, ავითარებს მის ინტელექტს. აქაც გავიმეორებ, რომ რეფორმები, რომლებიც განხორციელდა თბილისში, აუცილებელია, რეგიონებშიც იმავე ტემპით განვითარდეს.
როგორ მიმდინარეობდა სასკოლო მზაობის პროგრამაზე მუშაობა
რა თქმა უნდა, უპირველესად, ამაში ჩართული იყვნენ: გაეროს ბავშვთა განვითარების ფონდი, განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო, ბაგა-ბაღების მართვის სააგენტო, სკოლამდელი აღზრდის მიმართულების ექსპერტები. ამ მხრივ, სასკოლო მზაობის პროგრამა მაქსიმალურად იყო მიახლოებული იმ პრაქტიკასთან, რაც სკოლამდელი აღზრდის სისტემის ქართულ რეალობას შეესაბამებოდა. ჩემი აზრით, ეს პროგრამა ერთ-ერთ საუკეთესოდ შეიძლება ჩაითვალოს. მომავალში, რა თქმა უნდა, მუდმივად შეიძლება რაღაც დაემატოს, შეივსოს და განვითარდეს (როგორც გარემოს დაცვის კომპონენტი დაემატა), ბევრად უფრო სრულყოფილი გახდეს.
დასკვნის სახით ვიტყვი, რომ 2015 წლის ივლისის ბოლოს, გაეროს ბავშვთა განვითარების ფონდის მიერ დაფინანსებული კვლევის თანახმად, თბილისში, მუნიციპალური საბავშვო ბაგა-ბაღებით კმაყოფილების მაჩვენებელი 82%-მდე გაიზარდა. ეს არის მნიშვნელოვანი მატება, რაც იმ რეფორმებმა და ღონისძიებებმა გამოიწვია, რომლებიც ამ ორი წლის განმავლობაში თბილისის საბავშვო ბაღებში განხორციელდა. რა თქმა უნდა, ამაზე არ ვჩერდებით, მომავალი წლის გეგმები ბევრად უფრო მასშტაბური გვაქვს. 2020 წლამდე, ძალიან ბევრი მუშაობა დაგვჭირდება იმისათვის, რომ სკოლამდელი აღზრდის სისტემაში ყველაფერი იმ დონემდე იყოს მიყვანილი, რომ ჩვენმა პატარებმა საერთაშორისო სტანდარტების მომსახურებით ისარგებლონ.
რადიო „იმედის“ გადაცემის
„გამოცდებიდან გამოცდებამდე“
თეიკო ანჯაფარიძესთან ერთად
მიხედვით მოამზადა
ლალი თვალაბეიშვილმა
|